icon bookmark-bicon bookmarkicon cameraicon checkicon chevron downicon chevron lefticon chevron righticon chevron upicon closeicon v-compressicon downloadicon editicon v-expandicon fbicon fileicon filtericon flag ruicon full chevron downicon full chevron lefticon full chevron righticon full chevron upicon gpicon insicon mailicon moveicon-musicicon mutedicon nomutedicon okicon v-pauseicon v-playicon searchicon shareicon sign inicon sign upicon stepbackicon stepforicon swipe downicon tagicon tagsicon tgicon trashicon twicon vkicon yticon wticon fm

Guardian challenged over ‘fake’ Assange & Manafort story, as Luke Harding goes AWOL

Guardian challenged over ‘fake’ Assange & Manafort story, as Luke Harding goes AWOL
Leading journalists have called out the Guardian for not retracting their story that claimed Wikileaks’ Julian Assange met with ex-Donald Trump operative Paul Manafort despite a lack of evidence to support the claims.

Led by ex-Guardian writer, now co-editor at the Intercept, Glenn Greenwald, various journalists and activists attacked the publication for going silent on the ‘bombshell’ story, while at the same time hailing that they are Britain’s most trusted news outlet.

Others queried as to the whereabouts of one of the article’s authors, Luke Harding – the Guardian’s former Moscow correspondent. Some wondered whether Harding, a constant critic of the Russian state, had been placed on “gardening leave” following the publication of his ‘exclusive.’

Greenwald, whose work with Edward Snowden lead to the Guardian receiving their only Pulitzer Prize, was supported by Media Lens, an analysis website that frequently calls out the liberal publication for it's pro-business biases, and historian Mark Curtis, among others.

READ MORE: Russia again! Twitter mocks nameless CIA agent who blames Kremlin for dubious Manafort-Assange story

Curtis also highlighted a tweet from Paul Johnson, the paper’s deputy editor, which cited an industry study that concluded that the Guardian was “the most trusted newspaper in Britain,” indicative of the state of the UK’s press.

On November 27, the Guardian splashed with an eye-catching article, claiming that its journalists had seen an Ecuadorian intelligence agency document detailing that Manafort and Assange had met three times in the London Ecuadorian embassy, including during the run-up to the 2016 US Presidential Election.

The piece suggested that “Russians” were also guests at the embassy, though it failed to identify any individuals in question. The article also didn’t include any non-anonymous sources nor did it reproduce, in any capacity, the document in question. No police force or intelligence service has corroborated the story despite the Ecuadorian embassy being one of the most surveilled spots in London.

Think your friends would be interested? Share this story!

Subscribe to RT newsletter to get stories the mainstream media won’t tell you.

Follow the news MSM ignores: Like RT UK Facebook
Podcasts