icon bookmark-bicon bookmarkicon cameraicon checkicon chevron downicon chevron lefticon chevron righticon chevron upicon closeicon v-compressicon downloadicon editicon v-expandicon fbicon fileicon filtericon flag ruicon full chevron downicon full chevron lefticon full chevron righticon full chevron upicon gpicon insicon mailicon moveicon-musicicon mutedicon nomutedicon okicon v-pauseicon v-playicon searchicon shareicon sign inicon sign upicon stepbackicon stepforicon swipe downicon tagicon tagsicon tgicon trashicon twicon vkicon yticon wticon fm

BBC names as new chair ex-Goldman Sachs banker who advised Boris Johnson and gave £400k to UK's ruling party

BBC names as new chair ex-Goldman Sachs banker who advised Boris Johnson and gave £400k to UK's ruling party
A former Goldman Sachs investment banker who donated hundreds of thousands of pounds to the UK’s ruling Conservative Party has been officially named as the BBC’s new chairman, the government said on Wednesday.

The BBC board chair is appointed by the Queen on the advice of the government and comes with a £160,000 ($221,000) annual salary for three to four days work per week.

Richard Sharp, who was offered the role last month, will serve a four-year term, during which he will be responsible for safeguarding the state-run broadcaster’s independence.

Also on rt.com BBC incurs wrath of Brexiteer viewers over EU divorce deal coverage

The 65-year-old held several senior posts in his 23 years at Goldman Sachs and at one point was the boss of UK Chancellor Rishi Sunak, whom he has also advised in an unpaid role during the pandemic.

Sharp was also economic adviser to UK Prime Minister Boris Johnson when he was mayor of London and has donated more than £400,000 ($554,000) to the Conservative Party.

The ex-banker, who is reported to be a “bipartisan” appointment to the BBC, will be tasked with leading the broadcaster through a tumultuous time.

Also on rt.com BBC 'disappointed' with Chinese ban, insists it reports stories 'fairly'

Last week the BBC became embroiled in a row with China, which banned its international World News channel after the UK media watchdog Ofcom revoked the license of Chinese broadcaster CGTN.

The BBC has also been slammed for alleged diversions from its supposed impartial approach, with accusations of bias in its Brexit coverage among others.

Like this story? Share it with a friend!

Podcasts