icon bookmark-bicon bookmarkicon cameraicon checkicon chevron downicon chevron lefticon chevron righticon chevron upicon closeicon v-compressicon downloadicon editicon v-expandicon fbicon fileicon filtericon flag ruicon full chevron downicon full chevron lefticon full chevron righticon full chevron upicon gpicon insicon mailicon moveicon-musicicon mutedicon nomutedicon okicon v-pauseicon v-playicon searchicon shareicon sign inicon sign upicon stepbackicon stepforicon swipe downicon tagicon tagsicon tgicon trashicon twicon vkicon yticon wticon fm
3 Feb, 2022 16:29

RT France responds to reports local media watchdog launched probe

RT France has called the timing of the alleged inquiry suspicious since it comes just a day after a ban on RT DE broadcast in Germany
RT France responds to reports local media watchdog launched probe

RT’s French-language channel has requested a clarification from the French media regulator Arcom over reports about the body allegedly launching an investigation into the broadcaster’s activities upon request of some “associations.”

Earlier, the French magazine Challenges reported that Arcom had launched a preliminary probe into how RT France communicates its content to its audience. Some unnamed “associations” alerted the media regulator about supposed “omissions” in the channel’s coverage of the ‘Yellow Vests’ protests as well as the situation in Syria and the Central African Republic – France’s former colonies.

RT France said that, if the reports are true, such a move on the part of the regulator would amount to an act of censorship.

“It is obvious that this is a planned action, since the information about the beginning of the inspection regarding our channel appeared the very next day after the ban on the broadcasting of colleagues from RT DE,” said Ksenia Fedorova, editor-in-chief of RT France.

The channel has requested clarification from Arcom but has not received any response so far. The news comes a day after the top German media regulator sided with a regional authority and banned RT’s German-language channel, RT DE, from broadcasting in Germany, citing the absence of a locally issued license.

The Russian Foreign Ministry denounced the move as an “unfriendly act” and announced a set of retaliatory measures, including a broadcast ban on Germany’s state-owned DW news service.